۲۱ روش کاربردی برای فروش موفق

Rate this post

نظر به نقش حیاتی و تعیین کننده آشنایی با روش‌های فروش موفق در دستیابی به سودآوری مطلوب و ایده آل، به ۲۱ روش کاربردی برای فروش موفق اشاره می‌کنیم. بدیهی است اجرای دقیق و همه جانبه این نکات، سهم قابل توجهی در رشد، رونق و بالندگی کسب و کار شما خواهد داشت.

1.

با مشتریان سابق خود که نسبت به آنها شناخت دارید و توانسته‌اید اطمینان نسبی آنها را جلب کنید، به صورت تلفنی یا حضوری در تماس باشید و علاوه بر اینکه برای برطرف نمودن نقاط ضعف و کمی و کاستی‌های گذشته تلاش می‌کنید، سعی کنید اطمینان آن‌ها را بیش از پیش جلب و صمیمیت دو طرفه بین خودتان و آن‌ها را تقویت کنید.

2.

همواره ابزارهای تبلیغاتی خود را از لحاظ کارآیی و بازدهی ارزیابی کنید و مواردی را که نتیجه‌بخش نیستند حذف کنید و از سوی دیگر، ابزارهای کارآمد و مؤثر را به روز رسانی و تقویت کنید. استفاده از ابزارهای نتیجه بخش، مساوی است با صرفه‌جویی در سرمایه‌ها و رشد درآمد و سودآوری.

3.

برای مشتریان‌تان تخفیف ویژه مدت‌دار و محدود در نظر بگیرید. سعی کنید با استفاده از تخفیف‌ها و پیشنهادات گیرا، آنها را به خرید بیشتر ترغیب کنید. برای مشتریانی که خرید بالاتری انجام می‌دهند، امتیازات ویژه‌ای در نظر بگیرید.

4.

به بازارهای فعلی‌تان بسنده نکنید. هر روز در مورد بازارها و مشتریان جدید تحقیق و آنها را شناسایی کنید. با استفاده از ابزارهای مناسب و کاربردی، محصولاتتان را به آنها معرفی و به خرید قطعی ترغیب‌شان کنید.

5.

به عملکرد روزمره و یکنواخت تیم فروشتان قانع نباشید. وضعیت بازار کار، هر لحظه در حال تغییر و تحول است. توصیه می‌کنیم تیم فروشتان را با این تحولات همسو و هماهنگ کنید. برای این منظور بهتر است هفته‌ای یک تا دو جلسه با تیم فروشتان دیدار داشته باشید و ابعاد مختلف تحولات بازار و اقداماتی که باید در این جهت انجام دهید را تجزیه و تحلیل کنید.

6.

اگر مشتری‌هایتان کمتر می‌شوند یا خرید کمتری انجام می‌دهند، این یک زنگ خطر برای شماست! باید در اسرع وقت نسبت به عیب‌یابیِ محصولات یا فرآیند فروشتان اقدام کنید و نقاط ضعف و اشکالات آن را برطرف کنید. سهل‌انگاری در این زمینه، به از دست دادن بخش عمده‌ای از مشتریان‌تان و در نتیجه افت شدید سود و درآمد کسب و کارتان منجر خواهد شد، در این خصوص میتوانید از مشاوره عارضه یابی سازمانی و فروش مؤسسه نواندیشان نیز استفاده نمایید.

7.

بدون شناخت نیازها و علایق مشتریان، نه در عرصه بازاریابی و نه در عرصه تبلیغات، راه به جایی نخواهید برد. ارتباطات خود را با مشتریان‌تان گسترش دهید و استحکام ببخشید و با شناخت بیشتر از آنها و نیازهایشان، امکان فروش و سود بالاتر را فراهم کنید.

8.

همواره توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری با هزینه کردن متفاوت است. برای دستیابی به سود بیشتر، سنجیده و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید و با شناسایی هزینه‌های بی‌نتیجه، آن‌ها را حذف یا در جهت سودآوریِ بیشتر هدایت کنید.

9.

بدون فراگیری شیوه‌های نوین تبلیغاتی که متناسب با نوع محصول و کسب و کار و بر اساس تحلیل و شناخت جامعه هدف شما باشند، دست به تبلیغات نزنید! تبلیغات، بدون بکارگیری راهکارهای حرفه‌ای، محکوم به شکست و از دست دادن سرمایه و دارایی های شما خواهد بود.

10.

اطلاعات مشتریان احتمالی و مشتریان بالقوه خود را به صورت یک بانک اطلاعاتی منظم و سازماندهی شده درآورید و برای جذب و ترغیب هر یک به خرید قطعی، برنامه‌ای دقیق و هدفمند طراحی کنید. عملکرد پراکنده و نسنجیده، سوددهی چندانی برایتان نخواهد داشت.

11.

فرمول پرداخت حقوق و پورسانت تیم فروشتان را بر اساس شرایط فروش به روز کنید تا تیم فروش انگیزه بیشتری برای فروش بالاتر پیدا کند. در صورتی که با تیم فروش هماهنگ باشید، در بلندمدت، فروش سودآورتری را تجربه خواهید کرد.

12.

برای هر روز، هر هفته و هر ماه از فرآیند فروش هدف مشخصی را تعیین و آن را با عدد بطور دقیق مشخص کنید و تمام تمهیدات و مقدمات لازم را برای تحقق این اهداف بسنجید و فراهم کنید. فروش هدفمند، فروشی سرشار از سود و بهره‌وری خواهد بود.

13.

خودتان و گروهتان را همواره از لحاظ دانش نوین فروش و به ویژه روانشناسی فروش به روز کنید و به ابزارهای مختلف فروش حرفه ای مجهز کنید مثل دوره نخبگان ثروت آفرین کسب و کار که آخرین اطلاعات حوزه کسب و کار و فروش را با جدیدترین روش های آموزش دنیا به شما انتقال می دهد.

14.

اگر می‌خواهید تیم فروشتان به بازدهی و کارایی مورد نظرتان نزدیک‌تر شوند، دغدغه‌های مالیِ آن‌ها را برطرف کنید و به شکلی برنامه‌ریزی کنید که آن‌ها با حوصله و به دور از استرس و در شرایط مطلوب بتوانند فروش داشته باشند.

15.

شما تنها نیستید! بسیاری از رقیبان شما سعی دارند با استفاده از نقاط ضعفی که شما به آنها بی‌توجه هستید، گوی سبقت را از شما بربایند. رقیبان خود را بشناسید! با نقاط قوت و ضعف خودتان روبرو شوید، آن‌ها را بپذیرید و در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعفِ خود بکوشید. در مقابل، با شناسایی نقاط ضعف حریف می‌توانید بهتر از همیشه، از نقاط قوت خود برای پیروزی و موفقیت استفاده کنید.

16.

حتماً برای کارمندان فروش، کارشناسان فروش، مدیران فروش و تمام کارکنانی که به هر نحو در فرآیند فروش نقش دارند، پرداخت بیشتر به صورت پلکانی را در نظر بگیرید. به آن‌ها بطور دقیق بگویید که در مقابل چه مقدار فروش، چه مقدار درآمد خواهند داشت. در مورد اعداد و ارقام حجم فروش و میزان درآمد، به تیم فروشتان بطور شفاف اطلاع‌رسانی کنید. این اقدامات در بلندمدت می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در بهبود عملکرد پرسنل و افزایش فروش داشته باشند.

17.

مراقب باشید خودتان و تیم فروشتان درگیر مسائل حاشیه‌ای نشوید! تمرکز روی اهدافی که برای فروشتان ترسیم و تعیین کرده‌اید، رمز موفقیت شما در دستیابی به سود کلان و ایده‌آل است.

18.

با استفاده از هدایا و اشانتیون‌های تشویق کننده و جذاب، انگیزه خرید بیشتر را در مشتریان فعلی‌تان ایجاد کنید. البته مراقب باشید که این روش، جایگزین کیفیت محصولاتتان نشود، زیرا محصولات بی‌کیفیت، حتی با بهترین جوایز و اشانتیون‌ها هم فروش قابل توجهی نخواهند داشت.

19.

چنانچه مدت‌هاست از شیوه‌ها و تکنیک‌های فروش قدیمی استفاده می‌کنید و از حجم فروشتان راضی نیستید، در اسرع وقت روش‌های منسوخ و ناکارآمد را شناسایی کنید و کنار بگذارید و روش‌های اصولی و مناسب با وضعیت بازار کار را جایگزین کنید.

20.

در دسترس باشید! یکی از اشتباهات بسیاری از مدیران فروش این است که تصور می‌کنند باید کمیاب و دور از دسترس باشند تا نزد مشتری ارزش و اعتبار کسب کنند. برعکس! مشتریان نیاز به تأمین کننده‌ای دارند که در دسترس بوده و در وقت و موقعیت مناسب بتواند نیازهای آنها را تأمین کند و محصولاتش را در حداقل زمان ممکن با بهترین کیفیت در اختیارشان قرار دهد.

21.

هر یک از نکات فوق، به ظاهر ساده، اما در عمل بسیار پیچیده و مستلزم برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق زمان، هزینه و نیروی انسانی است. بنابراین بر اساس نقاط قوت و نقاط ضعف و متناسب با شرایط کسب و کارتان راهکارهای مناسبی را برگزینید و زیر نظر کارشناسان متخصص، آن‌ها را تا مرحله نتیجه‌گیری قطعی پیش ببرید. امیدواریم همواره فروشی بالا و سودمند را تجربه کنید و هر روز با دستاوردهایی جدید، در مسیر پیشرفت حرکت کنید.

و همواره بیاد داشته باشید که با تبر کند هرچه قدر که قوی باشید درخت زیادی نمی توانید قطع کنید و راه تیز کردن تبر در مدیریت فروش و کسب و کار فقط آموزش است.

کار مشتری را راه بیندازید! موانع درون سازمانی مانند کاغذبازی و به اصطلاح دوره چرخاندنِ مشتریان، نتیجه‌ای جز دلزدگی و شکل‌گیری افکار منفی و بدبینانه در ذهن مشتری و بی‌اعتماد شدن او ندارد. امروزه، موفق کسی است که بهتر، سریع‌تر و مؤثرتر از دیگران خدمات‌رسانی کند.

با نواندیشان رشد کنید و ثروتمند شوید

روزگارتان به‌روز و خرد یارتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع کنید

اگر می خواهید یک مشاوره رایگان بدون هیچ گونه تعهدی دریافت کنید، فرم زیر را پر کنید، با شما تماس بگیریم.