استفاده کمپانی‌های بزرگ از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان

Rate this post

هوش مصنوعی دیگر دارد از حالت یک فیلم سرد و سیاه مربوط به زمانی دور در آینده خارج می‌شود و قدم به زندگی روزمره ما می‌گذارد.

در واقع ChatGPT فقط چند ماه از ورودش توانست 100 میلیون کاربر پیدا کند و حالا کمپانی‌های بزرگ دارند از این فناوری برای بهبود تجربه مشتریان خود استفاده می‌کنند.

در این مطلب می‌خواهیم ببینیم سه کمپانی بزرگ آمازون، مایکروسافت و والمارت چطور اولین قدم‌هایشان را برای استفاده از هوش مصنوعی برداشته‌اند.

آمازون

آمازون و هوش مصنوعی

آمازون به روش‌های مختلفی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما هدف اصلی این است که سفارش‌های مشتریان را سریع‌تر به دستشان برساند.

طرح «منطقه‌ای‌سازی» این کمپانی شامل ارسال محصولات از انبارهایی است که به مشتریان نزدیک‌تر هستند و نه از انبارهایی که در قسمت‌های مختلف کشور قرار دارد.

برای انجام این کار، آمازون از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و الگوها استفاده می‌کند تا مشخص کند برخی محصولات خاص بیشتر در کدام مناطق مورد تقاضا هستند. به این ترتیب می توان آن محصولات را در انبارهای نزدیک به آن مناطق نگهداری کرد تا زمان تحویل کاهش یابد.

مایکروسافت

مایکروسافت و هوش مصنوعی

مایکروسافت در حال سرمایه‌گذاری 13 میلیارد دلاری خود در OpenAI است. در ماه مارس، این غول فناوری اعلام کرد که مجموعه جدیدی از ویژگی‌های هوش مصنوعی با نام Copilot به نرم افزار مایکروسافت 365 اضافه میشود که برنامه‌های محبوبی مانند Excel، PowerPoint و Word را شامل می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید، برای مثال، هنگام استفاده از Word، Copilot می‌تواند یک «نسخه پیش‌نویس برای ویرایش و تکمیل آماده کرده، و در زمان شما برای تایپ کردن، و ویرایش متن صرفه‌جویی کند»

البته مایکروسافت اذعان می‌کند که گاهی اوقات این نوع نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ‌های نادرستی ایجاد کند و هشدار می‌دهد که «گاهی اوقات Copilot درست می‌گوید، و گاهی اوقات به طرز مفیدی اشتباه می‌کند».

*مفید به این دلیل که از احتمال تولید محتوای تخصصی توسط افراد غیرمتخصص و تبعاتی که به دنبال خواهد داشت، جلوگیری می‌شود

والمارت

والمارت و هوش مصنوعی

والمارت از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا مطمئن شود که قفسه‌های 4700 فروشگاه و 600 فروشگاه سمزکلاب (شرکت تابعه والمارت) با محصولات مورد علاقه‌ مشتریان پر می‌شوند.

یکی از راه های انجام این کار کف‌شوی خودکار است!

کف‌شوهای رباتیک همانطور که روزانه راهروهای فروشگاه را تمیز می‌کنند، از کالاهای موجود در فروشگاه نیز عکس می‌گیرند تا سطح موجودی را نظارت کنند.

سنسورهای دریافت موجودی که روی کف‌شوها قرار دارند، روزانه بیش از 20 میلیون عکس از قفسه ها می‌گیرند.

این شرکت الگوریتم‌های خود را طوری آموزش داده که بتوانند تفاوت بین برندها را تشخیص دهند و با دقت بیش از 95 درصد مشخص کنند که چه مقدار از کدام محصول در قفسه موجود است. و هنگامی که یک محصول خیلی کم می‌شود، اتاق انبار به طور خودکار برای پر کردن آن هشدار دریافت می‌کند.

اگر از تجربه دیگر کمپانی‌های بزرگ دنیا در استفاده از هوش مصنوعی اطلاع دارید، دانسته‌هایتان را با ما به اشتراک بگذارید

با نواندیشان رشد کنید و ثروتمند شوید

روزگارتان به‌روز و خرد یارتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع کنید

اگر می خواهید یک مشاوره رایگان بدون هیچ گونه تعهدی دریافت کنید، فرم زیر را پر کنید، با شما تماس بگیریم.