چگونه یک بازاریاب موفق و اثرگذار باشیم؟

چگونه یک بازاریاب موفق و اثرگذار باشیم؟

بر اساس کتاب: بازاریابی انگیزشی؛ ترغیب مشتریان برای خرید بیشتر و معرفی شما به دیگران،

روبرت ایمبریال۲۰۰۷

آیا می‌دانید که یک بازاریابِ موفق، چه کسی است و از رفتارها و عادت‌های بازاریابان حرفه‌ای، موفق و اثرگذار اطلاع دارید؟ برخی موارد هستند که اگر در موردشان اطلاعات داشته باشید، اثرگذاری و موفقیتِ شما بر مصرف کنندگان کالا و یا خدماتِ قابلِ ارائۀ شما، بیشتر خواهد شد.

اینجانب بهروز ریاحی، به شما پیشنهاد می‌کنم تا برای ارتقاء سطح دانش خودتان، این مقاله را بخوانید.

قطعاً تابه‌حال شنیده‌اید که می‌گویند: برای بازاریابی، باید هر کار ممکن را انجام داد تا مشتریان (مصرف کنندگان کالا یا خدمات) مشتاق به تهیۀ محصولِ شما و پرداخت پول برای آن شوند؛ این گفته تا حدودی درست است، منتها آنچه شما (متخصص در بازاریابی نوین) باید به آن توجهی ویژه داشته باشید، این است که بدانید چطور می‌توان با صرف کردن زمان و هزینه‌ای کمتر، اشتیاق به خرید کردن را در مشتری یک محصول یا خدمات، ایجاد کرد (بازاریابی انگیزشی، بازاریابی خلاقانه)

در حقیقت، عوامل مختلفی وجود دارد که اثراتی چندجانبه در (ثبت یک محصولِ مشخص در ذهن مشتریان)، (کاهشِ زمان و هزینه‌ای که شما-بازاریاب- باید برای معرفی و فروش یک کالا صرف کنید) و … داشته باشند. اینجانب (بهروز ریاحی) به عنوان مدرس روش‌های نوینِ بازاریابی و فروش، مهم‌ترین مواردِ انگیزش آفرین در خرید کردن مشتریان را بر اساس مطالعات فراوان خودم در زمینۀ بازاریابی و فروش، برایتان می‌گویم.

شما (یک بازاریاب موفق) باید از هر چیزی که باعث می‌شود در خریدِ مشتریانتان محدودیت ایجاد کند، قاطعانه جلوگیری کنید و هر چیزی که پتانسیل ایجاد نارضایتی در مشتریان را دارد را در نطفه سرکوب کنید که اگر موفق به سرکوب نارضایتی‌ها و جلوگیری از محدودیت‌ها نشوید، خسارت‌هایی به شما وارد می‌شوند، که باید هزینه‌ای گزاف برای جبرانشان پرداخت کنید.

شما (بازاریاب موفق) بهتر است تا مانند یک کارآگاه، همه چیز را موشکافانه بررسی کنید و هر اقدامِ قاطعانۀ ممکن را، به منظور جلوگیری از بروزِ ضرر و زیان در کسب و کارتان، انجام دهید.

شما (بازاریاب خلاق) باید همواره دنبال راه‌هایی نوآورانه، جهت تسهیل در فرآیند خرید برای مشتریان محصولات و یا خدمات خودتان باشید. این موضوع را به خوبی در خاطرتان بسپارید که یک مشتری، همیشه دنبال شخصی است که خرید کردن را با ارائه توضیحاتی کافی از محصولات (با صبوری و پرانرژی بودن) برایش آسان‌تر کند.

توجه داشته باشید که به علتِ رقابتی‌تر شدن بازار و پیشرفت‌ تکنولوژی، مواردی از قبیلِ تنوع محصولات در بازار، شیوه‌های نوینِ بازاریابی و فروش (مانند: بازاریابی شبکه‌ای، بازاریابی استراتژیک، وِب مارکتینگ) باعث می‌شوند تا بر تعداد رقبای شما (بازاریاب) هر روز اضافه شود و اگر تلاشتان برای خلق کردن ایده‌های نوآورانۀ بازاریابی و فروش، کافی نباشد، در کسب و کارتان با مسئله روبرو خواهید شد.

اگر قصد دارید تا اثرگذاری بیشتر بر بازار هدفتان داشته باشید، بهتر است تا سطح دانش و آگاهی‌‌تان از شیوه‌های نوینِ بازاریابی و فروش بالا ببرید و می‌تواند با شرکت در دورۀ نخبگان ثروت آفرین کسب و کار، در مؤسسۀ نو اندیشان ثروت آفرین پیشگام، به هدفتان (اثرگذاری بیشتر بر بازار هدف ) برسید.

شما (یک بازاریاب انگیزش آفرین) باید بدانید که اصلی‌ترین محرک در خرید کردن، انگیزه است و تلاشِتان را می‌طلبد تا در راستای ایجاد انگیزۀ خرید در مشتریان، فعالیت کنید.

اینجانب بهروز ریاحی، (مشاور و مدیریت کسب و کار) بر اساس تجربیات بسیارِ خودم در زمینۀ بازاریابی و فروش نوین، پیشنهاد می‌کنم تا اول از شخصیت و روحیات مشتری‌تان آگاه شوید و بعد، به یافتنِ چگونگی ایجاد انگیزۀ خرید (در مشتری‌) و اجرای آن بپردازید. آنچه می‌تواند به شما (بازاریابِ انگیزش آفرین، بازاریاب هدفمند) در شناختن روحیات مشتریانتان کمک کند، آشنایی با علم تیپ‌شناسی شخصیتی ( MBTI ) و هدفمند گام برداشتن است.

علمِ تیپ‌شناسی شخصیتی ( MBTI ) در قالب دوره‌های نخبگانِ ثروت آفرین کسب و کار، در مؤسسه نو اندیشان ثروت آفرین پیشگام تدریس می‌شود و شرکت در آن می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

شما (بازاریاب حرفه‌ای و اثرگذار) قطعاً می‌دانید که مشتریان یک محصول و یا کالا، بر اساس احساسشان نسبت به شما و کالایی مشخص، تصمیم می‌گیرند (مدیریت ارتباط با مشتری) که آیا برایش پول پرداخت کنند و یا خیر. یک مشتری، ابتدا بر اساس احساسش تصمیم به خرید می‌گیرد و بعد برای خریدی که انجام داده است، دلیل و استدلال می‌آورد.

شما (بازاریاب مؤثر، بازاریاب حرفه‌ای ) می‌توانید با تکیه بر توانایی‌های خودتان در اثرگذاری بر بازار هدف و ایجاد هرچه بیشترِ اعتماد در آن احساسات مشتریان را برانگیخته و سپس به بیان دلایل و استدلال‌های قابلِ قبول، در گنجاندن اسم یک محصول یا خدمت در ذهن مشتریان و نهایی کردنِ فرآیند بازاریابی‌تان موفق شوید.

اینجانب بهروز ریاحی، بر اساس تجربیات خودم در بازاریابی و فروش، می‌گویم که هر آنچه در برانگیختن احساسات صادق‌‌تر، شکیباتر و هدفمندتر باشید، خریداران یک محصول یا خدمت راضی‌تر خواهد بود و شما را به دیگر مصرف کنندگان معرفی خواهند کرد.

شما (بازاریاب) زمانی می‌توانید مؤثر باشید که از ویژگی‌های مثبت و منفی محصول یا خدمتی که قصد فروش آن را دارید، آگاه باشید و آن‌ها (تمامی ویژگی‌های محصولات و خدمات) را صادقانه و رودررو، برای مشتریِ خواهان آن محصول، بیان کنید تا بتواند بهترین انتخاب خودش را داشته باشد.

آگاه باشید که مهم‌ترین اثری که بیان صادقانه و هدفمندِ ویژگی‌های یک محصول یا خدمت دارد، باعث می‌شود تا اعتماد مشتریان به شما (بازاریاب، فروشنده) بیشتر شود و اعتبارِ حساب بانکی عاطفی‌تان که همان اعتبارتان است، پُرتر شود.

پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حساب بانکی عاطفی و چگونگیِ اثرگذارتر بودن، به مقالۀ (عادت‌ها و رفتارهای افراد مؤثر و موفق چه هستند؟) مراجعه کنید. (راز موفقیت انسان های بزرگ)

شما (بازاریابِ متخصص) بهتر است تا ابتدا نیازهای مشتریان را به خوبی تشخیص دهید و سپس به شیوه‌ای احساسی و هدفمند، سعی در تحریک احساسات مشتریان کنید و تا جایی که تمایلِ مشتریان برای خرید یک محصول برانگیخته شود، پیش روید. آنچه می‌تواند به شما (بازاریاب حرفه‌ای) در تحریک احساسات مشتریان کمک کند، این موارد هستند:

بیان اتفاقاتی خوش‌آیند که در صورت خریدن یک محصولی مشخص، برایشان می‌افتد.

مؤدب بودن و پرهیز از هرگونه بی‌احترامی به مشتری.

سرلوحه قرار دادن یک جمله: (حق، همیشه با مشتری است)

ثبت و بیان تجربیات خریداران یک محصول مشخص و احساسِ خوبی که به سببِ آن خرید، داشته‌اند.

خلق داستانی شنیدنی از محصولات و خدمات و ساختن جملاتی دل‌نشین دربارۀ آن‌ها.

در نظر داشته باشید که خلق و بیانِ داستان‌هایی هیجان انگیز، چنان ظرفیت بالایی در به خاطر سپاری محصول یا خدمتِ قابلِ ارائه شما در ذهن مشتریان و افزایشِ فروش (به واسطۀ برانگیختن احساساتِ مشتریان) دارد که قابل تصور نیست.

در حقیقت، این خلاقیت و نوآوری شما (شخصی که تمایل به کسبِ موفقیت و اثرگذاری بیشتر در بازاریابی را دارد) است که شاه‌کلیدِ تمامی قفل‌های مسیر موفقیت است.

روزگارتان به روز

نواندیشان ثروتمند می‌شوند