تغییر نگرش کلید ثروتمند شدن

تغییر نگرش کلید ثروتمند شدن

مهمترین و اولین لازمه ی تغییر در سبک زندگانی و حرکت به سمت آرامش، موفقیت و ثروتمند شدن، ساعات کاری زیاد و کمتر خوابیدن و یا حمله به مسایل و … نیست بلکه تغییر نگرش و زاویه دید است.

اما چرا ؟

همه ما تصور می کنیم که افرادی واقع بین هستیم و امور را همانگونه که هستند می بینیم و به محض اینکه برای توصیف آنچه میبینیم لب به سخن می گشاییم و دیگران با نظر ما مخالفت می کنند بی درنگ فکر می کنیم اشکالی در آنها وجود دارد و ما راست می گوییم!!!

اما این طور نیست…

واقعیت این است که ما جهان را آنگونه که خودمان هستیم می بینیم، هر یک با عینک تجربه منحصر به فرد خودمان، اگر موافق نیستید، در مورد یک موضوع خاص با دوستانتان بحث کنید تا ببینید که هر کسی از زاویه ی دید خودش به موضوع نگاه می کند. البته این به این معنی نیست که واقعیات وجود ندارند.

پس حالا می شود چه کار کرد؟

آگاه بودن به این واقعیت به ما کمک می کند تا از تجربیات دیگران و آموزش روشهای مدرن توسعه کسب و کار خود بیشتر استفاده کنیم تا تصویر گسترده تر و دیدگاهی واقعیتر نسبت به شغل خود و راههای  پیشرفت و آینده ی کاریمان داشته باشیم تا سرمایه، مهارت و زمان خود (مدیریت زمان) را بیهوده و با راندمان کمتر هدر ندهیم، تا پیشرفت کنیم و خدمات و کالاهای خود را بیشتر بفروشیم و در یک کلام، تا ثروتمند شویم !

اگر دوست دارید ببینید که تغییر نگرش چه تاثیری بر ثروتمند شدن دارد، ادامه مطلب را بخوانید.

 

بیایید با هم به خیابان لاله زار تهران برویم، خیابانی که راسته ی لوازم برقی فروشی هاست، حتی داخل کوچه های باریک این خیابان نیز لوازم برقی می فروشند، مغازه پشت مغازه، فروشنده پشت فروشنده، اما وقتی که به داخل اکثر مغازه ها نگاه می کنید خالی از مشتری هستند و فروشنده دارد چای می خورد یا با موبایلش خودش را مشغول کرده است یا رادیو گوش می دهد یا… خلاصه هر چه که هست مشتری ندارد، ارتباطی هم به اندازه دهنه مغازه و تنوع جنسهایش ندارد، مغازه اش خلوتِ خلوت است.

 

چرا؟

اگر از خود فروشنده بپرسیم می گوید :  طبیعیست! رکود است، یعنی نمی دانید دو سه سال است که بازار خوابیده است!

چند قدم پایینتر یک مغازه می بینیم که پر از مشتری است، حتی فروشنده وقت نشستن ندارد، چه رسد به اینکه چایی بخورد در حالیکه هم مغازه اش کوچکتر است و هم اجناسش کمتر، (مدیریت ارتباط با مشتری) اما مشتری پشت مشتری!!!

چرا؟

از فروشنده ی این مغازه می پرسیم اوضاع بازار چه طور است می گوید: خدا را شکر، عالی است!

مگر فروشنده مغازه بالایی که جنس بیشتر و مغازه بزرگتر داشت نمی گفت که رکود است و بازار خوابیده است.

در هر کسب و کاری که فروش کالا یا خدمات انجام می دهید پزشک، وکیل، مهندس، مغازه دار یا …
اگر جزو آن دسته از افراد هستید که گمان می کنید  رکود است و بازار خوابیده است، باید به اطلاع شما برسانم که افرادی هستند که در همین لحظه و در همان شهری که شما هستید کالا و خدمات شما را به خوبی می فروشند و  با آموزش مهارتهای  فروش (آموزش بازاریابی) خود را با تغییرات بازار وقف داده و از روشهای نوین (ایده های خلاقانه)فروشندگی استفاده می کنند و جالبتر اینکه حتی تغییرات را پیش بینی هم می کنند تا به استقبال فرصتهای پیش رو بروند.

پیتر دراکر در کتاب آغاز هزاره سوم می نویسد:
«نمی توان تغییر را متوقف کرد؛ ولی می توان از آن پیشی گرفت».

 

یک سالی که مابقی عمر شما را تضمین می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید