ایده های کسب و کار موفق در بازار ایران

ایده‌‌های کسب و کار موفق در بازار ایران

روش اجرای يك فعاليت تجاري در يك دوره زماني مشخص که شامل كليه فعاليت‌‌هاي راه‌‌اندازي يك كسب و كار جديد است، در واقع راهكار تبديل يك ايده به يك كسب و كار موفق است.

ايده‌‌های کسب و کار نقطه مركزي و شالوده راه‌‌اندازی کسب و کار است. بدون داشتن يك ايده کسب و کار مشخص، راه‌‌اندازی کسب و کار در بلند مدت بدون بازدهی مناسب خواهد بود.

مزایای داشتن ایده برای کسب و کار

– انسجام تصميمات

– نظم و انضباط جهت ايجاد كسب و كار موفق از رسيدن به تحليل‌‌هاي مالي-اقتصادي در بازار در دستيابي به راهبردهاي عملياتي قبل از اجرايي شدن طرح

– ابزار ارتباطي كارآفرين و منابع مالي

– وضعيت بازار، ارزيابي مالي، بازدهي و برگشت سرمايه

منشاء ایده های کسب و کار

– ايده حاصل از نيازهاي ناشي از تغيير در بازار

– ايده براي پاسخ گويي به نيازي كه قبلا پاسخ داده نشده است

– ايده بهبود در سرعت، هزينه و كيفيت محصول و وضع موجود

– ايجاد مزيت رقابتي پايدار

– توليد ثروت براي شركت

– رضایتمندی مشتری

برخی ایده‌‌های کسب و کار موفق در بازار ایران

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

دیجی کالا (ایده های خلاقانه) نام یکی از وبسایت‌‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وبسایت در زمینه فروش آنلاین محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کند (بازاریابی اینترنتی) و به طور میانگین روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدید کننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده می‌شود، روبروی فرهنگسرای ارسباران است و دفتر دوم که مرکز پردازش‌ها نام دارد خارج از تهران در جاده فتح و دفتر سوم مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد و در پارک علم و فناوری شهر پردیس واقع شده است.

  نوتلا بار

نوتلا بار (نوآوری) فروشگاه‌های خوراکی جدیدی است که به عرضه انواع مختلف شکلات‌های داغ در طعم‌ها و افزودنی‌های گوناگون می‌پردازد و توانسته طرفداران فراوانی را پیدا کند.

نوتلا، شکلاتی لذیذ با محبوبیت بین‌المللی است. شکلات نوتلا که با طعم منحصر به‌ فردش، به یکی از پرطرفدارترین محصولات   شکلاتی در سرتاسر دنیا تبدیل شده است، و استقبال از آن به حدی بوده که برند نوتلا را در کنار برندهای موفق مواد غذایی   در دنیا قرار داده است.

   فلافل سلف سرویس مامان جون

فلافل سلف سرویس مامان جون (ایده های کارآفرینی) با هدف تولید و طبخ فلافلی سالم در محیطی کاملا بهداشتی و خانوادگی در سال 1393 کار خود را آغاز نمود. به دلیل استقبال فراوان در ارائه شیوه‌‌های نوین مدیریتِ مشتری، این برند (برندسازی) توانست به سرعت تعداد شعب خود را افزایش داده و تا کنون 126 شعبه در سراسر کشور راه‌‌اندازی نموده است.

 مستر دیزی

مستر دیزی، نام رستورانی است که به سبک امروزی بنا شده تا فست فودی باشد که فقط و فقط دیزی بفروشد و آن را        برای شما تا خانه و محل کار هم ارسال کند.

  زود فود

زودفود یک سرویس ارائه خدمات در زمینه رستوران‌‌ها و فست فودها می‌‌باشد، این سایت برای شما امکان خرید آنلاین (بازاریابی اینترنتی) از رستوران‌‌های نزدیک به خودتان را فراهم کرده است. شما با نصب اپلیکیشن آن به روی گوشی موبایل خود موقعیت‌‌تان را مشخص کرده و زودفود به شما رستوران‌‌های اطراف را پیشنهاد می‌‌دهد و می‌‌توانید خیلی سریع وارد منوی رستوران مد نظر شده و سفارش خود را آنلاین به ثبت برسانید. روش upselling عجیبی بعد از خرید برای شما فعال می شود که بسیار جذاب و موفق عمل می کند و کاملا هوشمندانه پیاده سازی شده است.

   اسنپ

 اسنپ را همیشه در جیبتان داشته باشید

در خانه، خیابان یا هرجا که باشید تنها با یک کلیک نزدیک‌ترین اسنپ در خدمت شما خواهد بود.

با اسنپ (ایده ی خلاقانه) سفرهای درون شهری شما رنگ و بوی تازه‌ای می‌گیرند. بدون در نظر گرفتن اینکه در خانه یا خیابان قرار دارید، فقط با نصب بودن نرم‌‌افزار اسنپ در موبایل و درخواست خودرو، در هر ساعت از شبانه روز به مقصد خواهید رسید. کافیست اسنپ را باز کنید، مبدا و مقصد را مشخص کرده و پس از مشاهده هزینه سفر، گزینه درخواست اسنپ را لمس کنید. به این ترتیب اسنپ به عنوان رابط بین شما و رانندگان شهر تهران عمل خواهد کرد.

در مقاله بعد می خوانید:

هدف و هدف گذاری در راه انداختن کسب و کار، نحوه هدف و هدف گذاری در راه‌اندازی کسب و کار جدید و اینکه بر چه مبنایی هدف و هدف گذاری کنیم تا بتوانیم در بازار ایران کسب و کار موفقی داشته باشیم.

با ما همراه باشید
روزگارتان به‌روز

مقالات مشابه راه اندازی کسب و کار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید