اعتماد به نفس، شاهراه فروش

اعتماد به نفس، شاهراه فروش و مدیریت کسب و کار
Rate this post

اعتماد به نفس یکی از مشخصه‌های مهم یک فروشنده و مذاکره کننده موفق است. اعتماد به نفس شاهراه رسیدن به خودسازی و تحکیم شخصیت است. برای اینکه بتوان کسب‌ و کار مستقلی راه انداخت و آن را مدیریت کرد، می‌بایست از اعتماد به ‌نفس فراوانی برخوردار بود.

اعتماد به ‌نفس می‌تواند تعیین کننده موفقیت یا شکست ما باشد. خوشبختانه می‌توان اعتماد به نفس را تقویت کرد و با رعایت برخی موارد میزان آن را بیشتر کرد. در متن زیر چند روش برای افزایش اعتماد به ‌نفس آورده شده است که با هم می‌خوانیم:

1. لباس مناسب بپوشید

ساده‌ترین روش افزایش اعتماد به نفس پوشیدن لباس مناسب است. زمانی که شما خوب و آراسته به نظر برسید، دید دیگران نسبت به شما تغییر پیدا می‌کند. با حمام و مرتب کردن سر و صورت و پوشیدن لباس تمیز می‌توانید اعتماد به ‌نفس خود را افزایش دهید. برای مقرون ‌به‌ صرفه بودن می‌توان به ‌جای تعداد زیادی لباس ارزان‌ قیمت، چند عدد لباس با کیفیت مناسب خریداری کرد و به ‌این ‌ترتیب می‌توان ظاهر خود را آراسته‌تر نمود.

2. به نحوه ایستادن خود توجه کنید

در هنگام صحبت کردن صاف بایستید، سرتان را بالا بگیرید و تماس چشمی داشته باشید. با این روش هم احساس مثبتی در دیگران نسبت به خود ایجاد می‌کنید و هم احساس قدرت بیشتری نیز می‌کنید.

3. در ردیف و صف جلو قرار بگیرید

برای افزایش اعتماد به نفس خود در ردیف جلو بنشینید. بیشتر افراد در مدرسه، اداره و جلسات ترجیح می‌ دهند در ردیف عقب قرار گیرند، چرا که از مورد توجه قرار گرفتن می‌ترسند و در واقع می‌توان گفت اعتماد به ‌نفس کافی ندارند. برای غلبه بر ترس خود در ردیف جلو بنشینید. کسانی که سریع راه می‌روند از اعتماد به ‌نفس بالایی برخوردارند. حتی اگر وقت زیادی دارید و عجله ندارید با انرژی و با سرعت حرکت کنید، این کار باعث می‌شود حس مهم بودن را به خودتان القا کنید.

4. با صدای بلند صحبت کنید

اگر از صحبت کردن با صدای بلند در جمع وحشت دارید، تمرین را شروع کنید و تلاش کنید حداقل یک‌بار در گروه با صدای رسا صحبت کنید؛ این کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما شده و موجب می‌شود در جمع دوستانتان نیز محبوب‌تر شوید.

5. سخنران خود باشید

تمام اهداف و آرزوهایتان را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی کاغذ بنویسید و در جلوی آینه با صدای بلند مانند یک سخنران بازگو کنید. این کار ممکن است قدری خنده‌دار به نظر برسد اما معجزه‌ای در بالا بردن اعتماد به ‌نفس شما ایجاد می‌کند. سعی کنید هنگام سخنرانی صدای خود را ضبط کنید. با گوش کردن به صدای خود می‌توانید نقاط ضعفی مثل لرزش صدا یا خوردن کلمات را پیدا و با تمرین رفع کنید.

6. سپاسگزار خود باشید

یکی از روش های بسیار مؤثر در افزایش اعتماد به نفس سپاسگزاری از خود است. لیستی از تمام موفقیت‌های گذشته، حرکت‌های مثبت و چیزهایی که دارید تهیه کنید و هرروز زمانی را به قدردانی و سپاسگزاری اختصاص دهید.

7. از دیگران تعریف کنید

برای افزایش اعتماد به نفس خودمان می‌بایست نکات مثبت افرادی که با آنها هستیم را ببینیم و مثبت‌نگر باشیم. چرا که بدبینی و بدگویی از دیگران نشان دهنده احساس منفی ما نسبت به خودمان است. بنابراین باید یاد بگیریم از دیگران تعریف و تمجید کرده و از شایعه‌ پراکنی در مورد دیگران خودداری کنیم. با یافتن بهترین چیزها در دیگران، بهترین‌ها را در خود خواهیم یافت.

با نواندیشان رشد کنید و ثروتمند شوید

روزگارتان به‌روز و خرد یارتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع کنید

اگر می خواهید یک مشاوره رایگان بدون هیچ گونه تعهدی دریافت کنید، فرم زیر را پر کنید، با شما تماس بگیریم.