اصول بازاریابی و فروش برای شرکت‌های کوچک

اصول بازاریابی و فروش برای شرکت‌های کوچک

 

بازاریابی برای (کسب و کار) همه شرکت‌ها  امری مفید و الزامی است, چون به کمک بازاریابی می‌توانید نیاز مشتریان خود را شناسایی نموده و این نیاز را به کمک محصولات و خدمات برآورده سازید.

در اصول بازاریابی به ۴ روش می‌تواند فروش را رونق داد:

  • مشتری‌ها را ترغیب کنید کالایی که سود بیشتری دارد بخرند.
  • مشتری‌ها را ترغیب به خرید کالاهای بیشتری کنید.
  • مشتری‌های بیشتری جمع کنید.
  • مشتری‌ها را ترغیب کنید کالاهای گران‌تری بخرند.

همه این موارد درآمد و سود شما را افزایش خواهند داد. ابتدا پیدا کردن مشتریان بیشتر را تشریح کنیم. در واقع با پیدا کردن مشتری‌های بیشتر (بازاریابی)، درآمد بهتری خواهید داشت.

 

مطالب مرتبط:

تعریف مدیریت و بازاریابی

تکنیک های بازاریابی و فروش

 

چگونه به کمک بازاریابی مشتری‌های بیشتری جذب کنیم:

  1. در ابتدا به‌ منظور تحقیق و تدوین یک برنامه بازاریابی استراتژیک ، یک مشاور بازاریابی انتخاب کنید.
  2.  سپس اینکه کالای خود را به سمت مشتری‌هایی که تاکنون خرید نداشته‌اند، بفرستید و توجه آن‌ها را به سمت برند خود جلب نمایید.
  3. قیمتی رقابتی برای محصول و خدمات خود بگذارید. ارزش برند خود را بدانید.
  4. محصول و اصول کاری خود را بر پایه اصول بازاریابی تدوین نمایید.

اصول بازاریابی و فروش برای نام‌های کوچک و بزرگ متفاوت است

شرکت‌های کوچک بودجه بازاریابی محدودی دارند. راه موفقیت‌آمیز برای بازاریابی یک برند (برندسازی) کوچک این است که یک برنامه بازاریابی که ترکیبی از فعالیت‌های فروش و  بازاریابی باشد به کمک یک مشاور (مشاور کسب و کار) تدوین نماید. بدین ترتیب این موضوع نه‌ تنها از هزینه‌های بالای بازاریابی را کم می‌کند، ارزش‌افزوده ایجاد می‌نماید. این بده و بستان میان شرکت و مشتریان اطلاعاتی به مدیران می‌دهد که از هر تحقیقی در اصول بازاریابی با ارزش‌تر است.

برندها و شرکت‌های کوچک اگر بودجه‌ای هم برای بازاریابی در نظر دارند، این بودجه بسیار محدود است بخصوص در برابر برندهای بزرگ در بازار. مدیران شرکت‌های کوچک باید خلاقانه‌تر عمل کنند. چند روش خلاقانه (ایده های خلاقانه) برای بازاریابی شرکت‌های کوچک عبارت‌اند از:

  1.  اول آنکه برای مشتری‌های خود زمان بگذارید تا برای آن‌ها انگیزه بیشتری فراهم نمایید.
  2.  با واسطه‌های فروش که میان مدیران و مشتری‌ها قرار دارند، صحبت کنید و به آن‌ها پیشنهاد تبلیغات مشترک بدهید.
  3. به بهانه‌های مختلف از مخاطبین و مشتریان دعوت کنید تا از دفتر و خط تولید دیدن نمایند. البته برای این منظور باید سناریو داشته باشید.
  4. هر چه بیشتر شما را بشناسند شانس فروش شما بیشتر است. (کمپین تبلیغات) پس به بهانه‌های مختلف وارد رسانه‌ها شوید. بدین ترتیب موقعیت بهتری در میان رقبا خواهید داشت.

نتیجه‌گیری در مورد اصول بازاریابی و فروش شرکت‌های کوچک

اصول (مذاکرات) بازاریابی در همه شرکت‌ها مشخص است. زمانی که مدیران برای بازاریابی بودجه‌ای هزینه می‌کنند، باید روشی جهت بررسی نتایج تلاش‌های بازاریابی پیدا کنند.

وقتی شما ایده‌های خود (تفکر خلاق) را در مورد محصولات و خدمات ارائه می‌نمایید، از مشتریان بپرسید که چگونه با برند، محصولات و یا خدمات شما آشنا شده‌اند بدین ترتیب وقتی اصول بازاریابی کارایی خود را از دست می‌دهد شما متوجه خواهید شد و پول خود را برای آن به هدر نمی‌دهید. بر اساس اصول بازاریابی شما به‌ سرعت از روش دیگری که مؤثرتر است برای بازاریابی بهره‌ برداری نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید