روش های جدید بازاریابی

روش های جدید بازاریابی

روش‌های جدید بازاریابی

با توجه به ساختارهای جدید در بازار کسب وکار، و تغییراتی که در شرایط رفتار خرید مصرف کنندگان رخ داده است، دیگر روش‌های سنتی بازاریابی و مدیریت کسب و کار پاسخگو نیست. از این رو نیاز ضروری تمامی بیزینس‌ها در این است که به روش‌هایی جدیدی روی آورند تا بتوانند کارآفرینی یا مدیریت کسب و کار خود را ادامه دهند و از طوفان حاکم بر بازار رقابتی خود را نجات دهند. از این رو، دراین مقاله کوتاه به معرفی عنوان‌های جدید بازاریابی بر اساس ساختارهای جدید خواهیم پرداخت و هر یک از این عناوین را در مقالات آینده به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

ساختارهای انواع بازاریابی و روش‌های جدید بازاریابی که مورد توافق جوامع آکادمیک بین‌المللی می‌باشند عبارتند از:

    • بازاریابی و فروش سیستماتیک (براساس ساختارهای سیستم پایه و استراتژیک برای هر بیزینس)
    • بازاریابی عصبی (برگرفته از دو علم عصب‌شناسی و مارکتینگ)
    • بازاریابی سبز (براساس روش‌های احترام به طبیعت و حمایت از محیط زیست)
    • بازاریابی اجتماعی (برگرفته و مبتنی بر مبانی ارزش محور اجتماع جامعه هدف)
    • بازاریابی پارتیزانی (برگرفته از روش‌های مواجه شدن و رفتار پارتیزانی در واکنش به رفتار بازار هدف در شرایط بحرانی اقتصاد)
    • بازاریابی تلفنی (برگرفته از مهندسی فروش + تکنیک‌های ارتباط کلامی و لحن مؤثر)
    • بازاریابی صنعتی (برساختار تشخیص نیاز در بیزینس‌های پیش رو و پشت سر هر کسب وکار یا Business to Business Marketing)
    • بازاریابی مستقیم (برگرفته از تکنیک‌ها و روش‌های ارتباط مؤثر و فروش + ساختارهای تحقیق و ایجاد نیاز در مخاطب)
    • بازاریابی شبکه‌ای (برگرفته از روش‌های هرمی و ساختارهای سوددهی تصاعدی)
    • بازاریابی حسی (براساس روش‌های برانگیزاننده تصمیم‌گیری خرید در مغز قدیم یا ناخودآگاه)

کلیه این فرایندها مطابق برنامه بازاریابی و فروش سیستماتیک که توسط اعضای هئیت علمی پارک بازاریابی ایران (۳۰ نفر از دکترین و متخصصان بنام مدیریت بازاریابی و اقتصاد) تدوین گردیده است، در شرکت‌های مختلف پیاده‌سازی و اجرا می‌گردد.
انواع بازاریابی که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوتند و بسیار متنوع هستند. اما باید دید که روش‌های مختلف و انواع بازاریابی را مدیران با چه هدفی دنبال می‌کنند.
هدف اصلی مدیران و مالکین شرکت‌ها از طی کردن انواع بازاریابی در شرکت‌ها، ایجاد و ساخت یک برند قوی و معروف یا مواردی از این دست است. همه متخصصین مدیریت بازاریابی می‌دانند که فروش در سایه بازاریابی حاصل می‌شود و کلیه فرایندهای مربوط به بازاریابی از قبیل: تحقیقات بازاریابی، شناسایی نیازها و خواست‌های مشتریان، و در نهایت روش‌های کسب رضایت مشتریان، باید به درستی طی شود تا از شرکت شما یک برند با هویت مثبت در ذهن مشتریان تشکیل گردد.
اما چگونه می‌توان مطمئن بود که مسیری را که مدیران شرکت در آن گام نهاده‌اند، به سمت و سوی درستی پیش می‌رود. رویکردی که بتواند ما را به این قطعیت برساند که انواع بازاریابی به درستی در شرکت مورد استفاده قرار گرفته و بعلاوه اهداف مدیران در نیل به یک برند قوی در جامعه محقق می‌شود، از طریق تحقیقات بازاریابی جامع در میان بازار هدف به دست می‌آید. البته ضروری است که ما پس از انجام تحقیقات بازاریابی صحیح و دقیق جهت بکارگیری انواع بازاریابی (با روش‌های علمی)، یک برنامه استراتژی بلندمدت و همچنین تعدادی برنامه‌های کوتاه‌مدت برای مدیریت بازاریابی سازمانی خود تدوین کنیم.

طبیعی است که شما به عنوان یک مدیر و یا مالک یک کسب و کار در فرآیندهای انتخاب روش بازاریابی نوین با زیرساخت‌های جامعه هدف خود دچار مسائلی بنیادی و تخصصی شوید. در مسیر حل این مسئله چه خوب و شایسته است که از مشاوران برجسته و صاحب تجربه در موسسه نواندیشان و یا دیگر جوامع تخصصی این حوزه کمک و یاری بگیرید.

نواندیشان ثروتمند می‌شوند

در مقاله بعد می‌خوانید:

عوامل موثر موفقیت در کسب و کار، چه عواملی سبب می شود تا بعضی از کسب و کارها موفق شوند و برخی دیگر شکست بخورند؟ چرا برخی از مردم در فرهنگ‌ها و یا مناطق خاص عملکرد بهتری نسبت به افراد دیگر دارند؟ در این مقاله نگاهی به عوامل اصلی تاثیرگذار در کسب و کار می اندازیم.

با ما همراه باشید
روزگارتان به‌روز

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

محبوب ترین محصولات

No products found which match your selection.

مقالات مشابه راه اندازی کسب و کار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دوست دارید به گفتگو ملحق بشید ؟
در صورت تمایل همکاری کنید !

پاسخ دهید