اولین برخورد با مشتری روندی است که خرید یا عدم خرید کالا توسط مشتری را تعیین می‌کند و بدیهی است که فروشنده اولین رابط میان مشتریان و شرکت‌های تولیدکننده کالا هستند به همین جهت هر چه فروشندگان در تحکیم ارتباط و پل اعتماد میان خود و مشتری بهتر و مهندسی‌شده تر اقدام کنند به همان اندازه فروش کالا و سوددهی بیشتری را برای شرکت‌های تولیدکننده یا ارائه‌دهنده خدمات به ارمغان خواهند آورد.
فروشنده موفق باید در ۳۰ ثانیه اول ارتباط با مشتری، با استفاده از تکنیک‌های روانشناسی و خویش تحلیل گری فروش بتواند با افزایش سطح انرژی خود سایر مشغولیت‌های ذهنی خریدار را تحت شعاع قرار دهد و توجه کامل مشتری خود را معطوف به کالا یا خدمتی که قصد فروش آن را دارد نماید و با پرسش‌های هدفمند و از قبل طراحی‌شده نیاز خریدار را شناسایی و مشتری را به سمت خرید سوق دهد و با داشتن آرامش و اقتدار در صورت نیاز پیگیری‌های لازم را برای به اتمام رساندن چرخه فروش انجام دهد.
هر فروشنده‌ای قبل از آغاز چرخه فروش باید با تکنیک‌های روانشناسی فروش آشنا گردد تا بتواند در تمامی مراحل فروش، دوشادوش مشتری گام بردارد و حمایت‌های روانشناسی و روحی لازم را از مشتری انجام دهد تا علاوه بر شکل‌گیری یک فروش موفق، زمینه را برای فروش‌های بعدی فراهم آورد.

تعدادی از مباحثی که در این دوره مطرح می شوند عبارتند از :

خویش تحلیل گری

روشهای جلب توجه مشتریان

مهارتهای یک فروشنده موفق

نکات مهم در هماهنگی قرار ملاقات تلفنی

نکات مهم در قرار ملاقات حضوری

روشهای تلقین افکار و احساسات به دیگران

و …

این دوره آموزشی مفید و سودمند نیز در دوره کامل نخبگان ثروت آفرین فروش به عنوان یکی از مباحث پایه و اصلی تدریس می گردد تا دانش پذیران از این مهارت کاربردی در مسیر موفقیت و ثروت آفرینی خود نهایت بهره را ببرند.