حتما برای شما نیز بسته به نوع کسب و کار خود، بارها و بارها اتفاق افتاده است که با مشتریان مختلفی مواجه شده ایده که نسبت به کالای شما ابراز تمایل و علاقمندی کرده اند اما در آخرین لحظه از پرداخت وجه و عقدقرارداد منصرف شده اند.

همانطور که می دانیم تا زمانی که مشتری اقدام به پرداخت وجه یا عقدقرارداد نکرده است در واقع فروشی اتفاق نیفتاده و منافعی به دست نیامده است، به همین خاطر نهایی کردن فروش، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حکمِ برداشت محصول را دارد.

از طرف دیگر به محض اینکه هر یک از مشتریان از عقد قرار داد با شما منصرف می شود :

۱: به سمت رقیب و فروشنده دیگری می روند و در واقع رقیب شما بزرگتر و قدرتمندتر می شود ،پس در واقع شما با دست خودتان قسمتی از سهم خود از بازار را به رقیبتان تقدیم کرده اید.

۲: هر یک از مشتریان با خرید از شما، به شما اعتماد کرده اند و این پل اعتماد بین شما و مشتریان این توانایی را دارد که مشتریان معمولی را به خریداران ثابت شما مبدل کند پس در واقع با از دست دادن یک مشتری یک سلسله از فروش را از دست داده اید، نه فقط یکبار فروش و یک مشتری را.

۳: هر مشتری علاوه بر خرید یک کالا این قابلیت را دارد که کالای مکمل آن را نیز از شما خریداری کند چرا که در تمام کسب و کارها اقلامی وجود دارند که شما بسیار راحت می توانید بعد از فروش یک کالا، کالاهای مکمل آن را نیز به خریدار ارائه کنید.

و …

به همین جهت  فروشندگان و شرکت های بزرگ با توجه به نوع کالا یا خدمات خود از روشهای متفاوتی برای فروش استفاده می نمایند و از این طریق، منافع بسیار زیادی را کسب می کنند.

استراتژی های عقد قرارداد، مجموعه ای از مفیدترین روشهای تجربه شده بین المللی است که بر اساس فرهنگ اجتماعی اقتصادی کشور عزیزمان تدوین و بومی سازی شده است.

چرا شما باید در این دوره شرکت کنید؟

۱: هدف نهایی هر فروشنده و صاحب کسب و کار، مجاب کردن مشتریان برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات و عقدقرار داد با آنها، می باشد.

۲: در بازار کنونی، هر فروشنده با مشتریان متفاوتی مواجه می شود و دیگر نمی شود همانند سابق، برای تمامی مشتریان که دارای علایق و روحیات متفاوت هستند، از یک روش واحد استفاده کرد.

در این دوره تکنیک ها و استراتژی های متنوع و کاربردی روز دنیا را فرا خواهید گرفت تا با توجه به نوع کالا یا خدمات خود، بهترین شیوه را بسته به نوع مشتریان خود استفاده کنید.

۳: زمان را از دست نمی دهید :

هر فروشنده در اولین ارتباط با مشتریان خود، چرخه ای هشت مرحله را آغاز می کند، که در این چرخه به ارائه کالا، خدمات و … می پردازد و زمانی را صرف معرفی، ارائه و پاسخگویی به اعتراضات و … می کند و اگر نهایتا به استراتژی های عقد قرارداد مجهز نباشد، علاوه بر اینکه مشتری خود را از دست می دهد و منفعتی به دست نمی آورد، زمان بسیار زیادی را از دست می دهد.

۴: مشتری را به رقیب تحویل نمی دهید :

با توجه به اینکه شما زمان زیادی را صرف ارائه محصول و … به مشتری خود کرده اید، در واقع مشتری علاقه بیشتری برای داشتن و استفاده از آن کالا یا خدمات را به دست آورده است و اگر چنانچه نتوانید گام نهایی را به درستی و روشمند بردارید و در زمان عقدقرارداد مشتریان را از دست بدهید، رقیب شما زمان بسیار کمتری را برای ارائه محصول به مشتری صرف خواهد نمود و به راحتی فروش را به اتمام خواهد رساند.

۵: منافع حاصل از خرید مشتری را، شما کسب خواهید کرد، در آغاز معرفی دوره به تعدادی از منافع عقدقرارداد با مشتری اشاره شد.

۶: روشمند عمل خواهید کرد :

همانطور که می دانید فروش و فروشندگی یک تخصص است و هر فروشنده ای برای انجام یک فروش موفق باید با تکنیک های خاصی که در این دوره ارائه می گردد، مهمترین و اصلیترین مرحله از فروش را که بستن قرارداد و اخذ هزینه است به گونه ای استراتژیک و روشمند به سرانجام برساند.

۷: تمامی تکنیک ها ساده سازی شده و منطبق بر روابط حاکم بر بازار کشور و کاملا کاربردی هستند.

این دوره آموزشی مفید و سودمند نیز در دوره کامل نخبگان ثروت آفرین فروش به عنوان یکی از مباحث اصلی تدریس می گردد تا دانش پذیران از این مهارت کاربردی در مسیر موفقیت و ثروت آفرینی خود نهایت بهره را ببرند.